top of page

7 strategii de marketing digital care functioneaza mereu

DDC

27 dec. 2023

Vrei sa ai succes de fiecare data? Afla aici cum.

Uneori cel mai simplu mod de a dobandi notorietate se afla chiar sub nasul tau. Te-ai trezit vreodata ca umblai pe Facebook sau YouTube si din senin ai vazut o reclama atat de geniala incat te-ai intrebat cum de nu te-ai gandit niciodata la asa ceva, desi ideea era atat de simpla?


Noi am patit-o in trecut si am invatat multe din asta. Asa ca, pentru a te salva de nenumarati peri albi, am facut aceasta lista cu strategii de digital marketing pentru a te ajuta sa ai acel plus de inspiratie pe care il cautai.


1. Blogging orientat spre SEO

Multa lume confunda blogging-ul cu scrierea unui jurnal. Nu, blogging-ul nu se refera la a-ti povesti viata. Bine, sunt si contexte in care o tactica de genul acesta ar putea functiona, asa cum am zis in acest articol. Dar, overall, e mai bine sa rezervi tactica aceasta pentru personal branding cand deja ai o audienta fidela.


In schimb, daca iti optimizezi strategia de blogging dupa nevoile tale SEO, sansele tale de a scala cresc vertiginos. Axeaza-te pe cate un cuvant-cheie principal si cateva cuvinte-cheie secundare pe fiecare blog post individual. Continua sa faci asta timp de cateva saptamani si vei observa ca traficul tau va creste. Iar daca nu stii de unde sa incepi cu strategia ta de SEO blogging, echipa noastra iti sta la dispozitie la adresa contact@digitaldatacapital.com.


2. Video marketing pe YouTube

Daca tot vorbim de optimizare pentru motoarele de cautare, ar fi bine sa stii ca YouTube este al treilea cel mai popular motor de cautare din intreaga lume. Cu astea fiind spuse, sunt multi care trateaza YouTube-ul ca si cum ar fi Google pentru videouri. Asadar, daca analizezi traficul de pe YouTube si gasesti keywords relevante pentru domeniul tau, ai putea sa faci clipuri care sa se lege de subiectul respectiv.


De exemplu, exista in jur de 17.000 de cautari lunare pentru termeni precum “makeup for beginners”. Daca ai un business care vinde machiaje sau un salon specializat pe pe makeup sau pur si simplu esti afiliat cu vreun business de acest gen, ai putea crea unul sau o serie de videoclipuri axate pe tutoriale de machiaj pentru incepatori.


Pe langa faptul ca poti promova produsele direct in videoclip, ai oportunitatea de a introduce link-uri relevante spre acestea chiar in descrierea videoclipului. 


example of a youtube video description with affiliate and marketing links

Mai mult de atat, deoarece YouTube apartine lui Google, popularul motor de cautare are tendinta de a arata videoclipuri relevante si in rezultatele cautarilor de pe acesta. Asadar, vei avea doua surse de trafic organic concomitent.


Insa beneficiile nu se opresc aici.


Extinde-ti reach-ul si cu video-uri scurte

Dintr-un videoclip mai lung, poti extrage undeva intre 15 si 60 de secunde pentur a crea short-form content numai bun de pus pe YouTube Shorts, Instagram Reels si TikTok.


Asigura-te ca extragi doar partile interesante din video pentru a genera cat mai multe vizualizari si comentarii pozitive. Nu uita ca si aici se aplica aceleasi reguli ca pe YouTube. Pune link-uri si cuvinte-cheie relevante in descriere, precum si unul sau mai multe CTA in care indemni lumea sa te urmareasca.


3. Social media marketing

Aproape toata lumea face social media, deci nu e de mirare ca o sa auzi o astfel de recomandar. Insa majoritatea business-urilor care fac social media marketing se bazeaza pe aceeasi strategie cliseica. Posteaza update-uri plictisitoare, fara rost, care nu fac nimic altceva decat sa fie trecute cu vedere de fiecare data cand apar in feed-ul cuiva (daca apar in feed-ul cuiva).


Iata cateva sfaturi practice ca sa iesi in evidenta fata de concurenta:


Concentreaza-ti eforturile pe o anumita platforma

Inainte de a incepe orice campanie de marketing, intreaba-te care ti-este publicul tinta. Unde isi petrec acestia timpul si de ce? Cu siguranta nu poti spune ca boomerii stau mai mult pe Instagram decat pe Facebook. Iar parerea generatiei Z despre Facebook comparativ cu TikTok o stim cu totii deja.


Asadar, fa-ti research-ul daca nu ai deja astfel de insights si concentreaza-ti efortul pe o platforma principala. Abia mai apoi poti sa adaptezi strategia ta si la una sau mai multe platforme SoMe secundare. Cu astea fiind spuse, strategia ta de comunicare trebuie sa se muleze pe regulile de best practice ale platformei tale alese.


Adapteaza-te la cerintele platformei pe care postezi

Indiferent de platforma sau platformele pe care ajungi sa le alegi, trebuie sa te adaptezi la regulile de best practices ale acestora. De exemplu, oamenii intra pe YouTube fie pentru a invata ceva, fie pentru un pic de divertisment. Sau pentru ambele intr-o oarecare masura.


Pe Facebook, in schimb, lumea nu intra pentru asta. Intra pentru a vedea content interesant, amuzant sau socant pe care ulterior il pot distribui prietenilor foarte usor. Instagram e axat pe vizual pana la punctul in care copy-ul ramane un obiectiv aproape secundar. Si exemplele pot continua. Esenta ramane aceeasi: adapteaza-te regulilor platformei pe care postezi.


4. Podcast-uri

Ai doua optiuni din care poti alege: fie iti creezi propriul podcast, fie alegi sa participi la un episod al podcastului altcuiva. Bine, poti face si ambele, nu te opreste nimeni. Ideea e sa tii cont de aceleasi principii de marketing pe care le-am discutat si pana acum. Ce vrea publicul tau tinta si de ce?


Ai mai multa autonomie daca iti faci propriul tau podcast, insa poate dura pana prinzi ceva trafic, mai ales daca nu esti deja un brand sau un influencer cunoscut. Tine cont, de asemenea, ca trebuie sa investesti si in echipament specializat pentru a asigura calitate buna spectatorilor. 


Sa fii invitat la podcast-uri, in schimb, e ceva mai usor. Gazdele de podcast mereu cauta invitati noi si interesanti care sa se plieze pe subiectele si stilul abordat de acestia. S-ar putea chiar sa descoperi ca multe podcast-uri se muleaza perfect pe publicul tau tinta. Pe acelea trebuie sa le pui in topul listei tale de prioritati.


5. Email marketing

Stiai ca 37% din brand-uri isi maresc bugetul pentru email marketing? Asta spune multe. Importanta marketing-ului prin email nu poate fi ignorata. In mod ideal, vei avea deja o lista mare de adrese de mail carora sa le trimiti un newsletter.


Dar trebuie sa fim realisti: construirea acestei liste poate dura ani intregi fara o strategie bine-definita. Primul pas e sa generezi trafic spre website-ul tau folosindu-te de pasii anteriori din acest articol. Pentru si mai multe detalii, am scris acest articol acum ceva timp.


Odata ce ai o baza de email-uri, poti incepe sa marketezi printr-un simplu newsletter. Construieste-ti o strategie de lead magnet pentru a atrage si mai multi oameni sa-ti lase adresa de email. Ofera ceva gratuit in schimbul acesteia. Un ebook, o consultatie gratuita. Orice pe care iti permiti sa-l dai gratuit fara sa-ti ranesti bugetul prea tare.


De asemenea, nu uita sa-ti pui un subscribe box la finalul fiecarei pagini de pe site. Daca esti serios pus pe treaba cu construirea unui newsletter, poti crea si pop-ups pentru a incuraja si mai mult oamenii sa se aboneze. Doar sa tii minte ca acest proces nu se sfarseste niciodata. Oricat de mare devine newsletter-ul tau, este mereu loc pentru si mai bine.


example of a newsletter signup form

6. Forumuri si community boards

Aici e un pic mai tricky, dar si efectul este unul net pozitiv daca stii ceea ce faci. Probabil ai auzit de forumuri populare precum Reddit si Quora sau, cel putin, probabil ai umblat prin diverse grupuri de Facebook.


Tine minte doua reguli de aur cand ai de gand sa-ti promovezi afacerea astfel:

  • Nu incerca sa promovezi produse sau servicii in mod direct! Oamenii navigheaza aceste forumuri pentru sfaturi utile, divertisment si alte motive. Daca nu e vorba de un grup sau forum dedicat 100% vanzarii de produse si servicii ce au legatura cu business-ul tau, fii un pic mai subtil cand vine vorba de tactica ta de marketing.

  • Lasa link-uri spre continutul tau mai rar, doar acolo unde este relevant si necesar. Majoritatea link-urilor de pe aceste platforme oricum sunt marcate cu nofollow, deci nu iti vor da un boost ranking-ul pe motoarele de cautare. Asadar, nu te obosi sa spamezi link-uri doar de dragul de a avea cat mai multe. Nu numai ca nu iti afecteaza ranking-ul, dar s-ar putea sa devii enervant pentru ceilalti useri si vei avea efectul opus asupra lor.


Mai degraba gandeste-te la aceste medii ca fiind locuri unde construiesti relatii bazate pe schimbul de expertiza si opinii. Cand vezi pe forum intrebari la care stii sa raspunzi, ofera un raspuns clar si detaliat fara a suna promotional. Eventual, spre finalul raspunsului poti pune un link catre un articol de blog de pe site-ul tau ca sa vada utilizatorii si mai multe detalii.


Cu cat e mai activ profilul tau pe forum, cu atat dobandesti mai multa notorietate. Astfel, iti cresc sansele ca utilizatorii sa intre pe profil si sa vada link-urile catre website-ul si profilele tale de social media. Tu trebuie doar sa te asiguri ca respecti regulile mentionate anterior.


7. Ad-uri platite (paid media)

Foarte multe business-uri mici evita reclamele platite din simplul motiv ca nu sunt gratuite. Mare greseala. Nimic in lumea business-ului nu este cu adevarat gratis deoarece tot ce trebuie construit are nevoie de priceperea si timpul cuiva.


Tocmai de aceea nu ar trebui sa eviti ad-urile platite. Din contra, acestea iti pot aduce profit mult mai mare decat daca te bazezi strict pe asa-zisa promovare “gratuita”. Singurul lucru de evitat la reclamele platite este neglijenta. Mai precis: nu arunca bani sa promovezi ad-uri facute amatoriceste. Nu vei face nimic altceva decat sa dai o prima impresie proasta.


Tine cont de toate regulile de best practice cand creezi ad-uri platite, precum si de brand book-ul tau. De asemenea, sa tii minte ca strategia unui anume brand s-ar putea sa nu functioneze la fel de bine pentru al tau. Iti recomandam sa te gandesti la ABC-ul ad-urilor platite inainte de a incepe:


  • Audienta

  • Buget

  • Comerciabilitate


Audienta

Cum am zis intr-un articol anterior, ideal ar fi sa creezi un avatar al clientului tau ideal. Unde isi petrece acesta timpul? Acolo trebuie sa targetezi reclamele tale. 


Spre exemplu, daca vinzi un produs pentru barbati, ar fi ideal sa eviti Pinterest, deoarece peste 80% din utilizatorii acelei platforme sunt femei. Orice alta platforma unde stii sigur ca sunt multi barbati prezenti este ideala in contextul acesta.


Buget

Majoritatea campaniilor PPC functioneaza pe baza de bid-uri. Asta inseamna ca devine din ce in ce mai scump sa postezi un ad platit pe un anumit cuvant-cheie cand numarul de competitori este mare. 


Ca sa rezolvi aceasta problema, poti targeta reclamele tale pe cuvinte-cheie similare dar cu un keyword difficulty mai mic. Si, nu uita, exista multe alte platforme de paid media in afara de Google. Bugeteaza-ti campania intr-un mod cat mai eficient dupa posibilitatile tale.


Comerciabilitate

Ca tot vorbim de platforme de promovare, acum e timpul sa te pui in locul celor care frecventeaza acestea. Gandeste-te bine: poate un sales page sa mearga la fel de bine pe un Google Ad precum merge pe Pinterest? Nu! 


Sa presupunem ca vinzi mobila. Nu ar merge sa postezi o pagina de produs pentru o masa sau un cabinet pe Pinterest deoarece oamenii care frecventeaza acea platforma cauta inspiratie. Nu sunt in modul de cumparare. In schimb, ii poti indruma spre un articol despre interior design care da exemple clare de ce produse poti folosi in anumite contexte. De acolo, e ceva mai usor sa aduni oameni interesati spre pagina de produs. Practic, asa faci un funnel subtil care stimuleaza oamenii ce nu sunt pusi pe cumparaturi in mod obisnuit.


Pe Google, daca faci bidding pe cuvinte-cheie precum “mobila pentru sufragerie”, poti pune un link direct spre o pagina de vanzari sau de produse fara a mai fi nevoie de un articol informativ. Totul sta in cunoasterea intentiei navigationale a utilizatorilor aflati pe diverse platforme.


Concluzii

Marketing-ul digital va da mereu roade atata vreme cat iti construiesti o strategie solida si apelezi la canalele relevante pentru tine si publicul tau tinta. Daca vrei si tu sa iti creezi o strategie solida de digital marketing, contacteaza-ne la contact@digitaldatacapital.com.

bottom of page