top of page

Tot ce trebuie sa stii despre middle of funnel marketing

DDC

9 ian. 2024

Ai adunat lead-uri. Ce faci mai departe?

Saptamana trecuta am publicat un articol despre generarea de lead-uri. Acela este un pas din top of funnel (ToFu), adica prima interactiune a prospectilor cu brand-ul tau. De acolo, este timpul sa separi lead-urile necalificate de cele bune, iar ulterior sa intri in etapa middle of funnel (MoFu).


MoFu este mijlocul funnel-ului tau de marketing. Este etapa in care creezi si distribui continut care impinga prospectii spre stadiul de considerare de cumparare. In acest sens, exista doua zone de care trebuie sa tii cont in etapa MoFu:


  • Vrei sa educi prospectii in legatura cu problemele lor si felul cum tu ii poti ajuta sau vrei sa trimiti content cu oferte promotionale? Nu este nevoie sa alegi o singura metoda. Poti mereu sa testezi sa vezi ce converteste mai bine.

  • Gandeste-te cum sa gestionezi cat mai bine lead-urile astfel incat acestea sa fie pregatite de cumparare odata ce ajung la stadiul bottom of funnel (BoFu). Astfel, vei fi capabil sa livrezi ce isi doresc la momentul potrivit.


Definirea Middle of Funnel (MoFu)

Middle of Funnel (MoFu) reprezinta etapa esentiala in parcursul unui prospect de la constientizarea initiala la luarea deciziei de cumparare. Acest stadiu este crucial pentru a transforma interesul initial intr-o intentie de cumparare solida. Prin strategii bine directionate, MoFu poate creste semnificativ eficienta conversiilor.


graph showing consumers and users segment
Photo by Kaboompics

Tactici pentru middle of funnel marketing

Ca sa oferi prospectilor un customer journey cat mai optimizat, trebuie sa intelegi pe deplin ce implica etapa MoFu a unul tunel de marketing. In acest sens, ti-am pregatit o lista cu tacticile specifice pentru middle of funnel si cum sa le utilizezi la potentialul lor maxim.


Email marketing targetat

Aceasta este una dintre cele mai eficiente metode de marketing pentru middle of funnel deoarece iti da posibilitatea de a trimite mesaje personalizate pentru fiecare segment individual - si doar pentru lead-urile care si-au exprimat interesul expres intr-unul din produsele sau serviciile tale. 


Odata ce ai segmentat audienta in functie de industrie, marimea business-ului si alti factori relevanti, este timpul sa creezi continut pentru fiecare dintre aceste categorii. De exemplu, daca unul din lead-urile tale este un business cu mai putin de 100 de angajati si cauta o solutie SaaS pentru protectia datelor, atunci cel mai probabil ar fi relevant sa trimiti un blog post despre best practices in data privacy (dar te lasam pe tine sa fii creativ).


Interactioneaza cu lead-urile pe social media

Ai starnit deja interesul lead-urilor tale, asa ca acum e timpul sa mentii acel interes la un nivel optim, sau chiar sa-l duci spre un nivel mai mare. Poti face acest lucru prin prezenta pe retelele sociale frecventate de publicul tau. Asta iti va mentine brand-ul activ in mintea oamenilor, iar cand in sfarsit va veni stadiul decizional, sansele sa cumpere de la tine cresc semnificativ.


Dar postatul content-ului nu este de ajuns. Trebuie sa interactionezi cu urmaritorii tai intr-un mod sustinut. Ai primit comentarii la postare? Raspunde. Fii creativ. Vorbeste pe limbajul publicului tau. Arata-le ca ii intelegi pe deplin si ca esti acolo pentru a-i ajuta. Nu te zgarci sa dai sfaturi gratuite. Oamenii cu adevarat interesati iti vor cumpara produsul cand o sa vada cat de specializat esti pe solutia de care au nevoie.


Nu in ultimul rand, tine cont de faptul ca poti folosi social media si pentru research. Afla cu ce probleme se confrunta prospectii tai, ce alte beneficii si-ar dori de la un produs ca al tau sau ce indoieli au in legatura cu acesta. Astfel, vei putea pe viitor sa adresezi din timp grijile publicului tinta in scrisorile de vanzari - precum sa le si atingi nevoile si dorintele mult mai usor.


strategy illustration
Photo by Kaboompics

Creeaza continut video despre produsele si serviciile tale

Videoclipurile nu sunt doar pentru top of funnel. Acestea pot fi folosite la fiecare etapa de-a lungul calatoriei clientului. In cazul middle of funnel, clientul deja a auzit de brand-ul tau precum si de produsele si serviciile tale. Asadar, cea mai buna optiune este sa intri in mai multe detalii despre acestea.


  • Arata cum functioneaza produsul tau si de ce ar trebui sa-l cumpere.

  • Foloseste content de tip behind-the-scenes pentru a arata cat de pasionat este business-ul tau legat de ceea ce face.

  • Foloseste testimoniale de la clienti pentru a creste increderea in brand-ul tau.

  • Incearca sa creezi tutoriale despre diversele moduri in care produsul tau functioneaza pentru a arata cat de usor este de folosit.


Optimizeaza pentru motoarele de cautare

SEO este o strategie ce da roade pe termen lung, dar merita asteptarea. Vei putea cladi incredere fata de prospectii MoFu datorita faptului ca gasesc rezultate de pe website-ul tau in motoarele de cautare pe o multime de termeni relevanti. Cu o strategie SEO eficienta, vei sti ca mereu vei putea raspunde intrebarilor critice pe care prospectii tai le vor avea. Contacteaza-na la seo@digitaldatacapital.com pentru a vedea ce putem face pentru tine.


Creeaza studii de caz

Un alt mod eficient de a creste increderea in brand-ul tau este sa le arati prospectilor cazuri reale in care produsele sau serviciile tale au ajutat oamenii. Scrie despre povestile de succes ale clientilor tai vechi. 


Singurul impediment este ca trebuie sa alegi povestea potrivita pentru fiecare etapa a funnel-ului. De exemplu, poti folosi testimoniale scurte de la clienti fericiti la inceputul funnel-ului si studii de caz amanuntite spre finalul funnel-ului.


Scrie postari de blog ce tin de industria ta

Acest aspect tine atat de SEO cat si de valorificarea imaginii tale ca expert in domeniul in care activezi. Tine minte doar ca blogging-ul nu este acelasi lucru cu vanzarile. In blogging nu scrii copy, ci content. Educa cititorii despre problemele lor si te vor vedea ca pe un expert la care pot apela cu incredere.


Foloseste reclame de retargeting

Reclamele de retargeting sunt directionate catre persoanele care anterior au interactionat cu reclamele sau site-ul tau. Este o metoda foarte buna de convingere si un mod excelent de a face oamenii sa-ti tina minte brand-ul mai multa vreme.


Concluzie

Toate aceste metode iti vor creste sansele de vanzare odata ajuns la stadiul bottom of funnel si, de asemenea, iti vor filtra in continuare lead-urile necalificate.

bottom of page